A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Гукливська гімназія Воловецької селищної ради Мукачівського району Закарпатської області

СТАТУТ

 

                                                                                                                    

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням 24 сесії VIII скликання

Воловецької селищної ради

Мукачівського району

Закарпатської області

від 21.02.2023 року №702

 

 

СТАТУТ

ГУКЛИВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ

ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

МУКАЧІВСЬКОГО РАЙОНУ

ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція)

 

2023

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Гукливська гімназія Воловецької селищної ради Закарпатської області (далі – гімназія) є юридичною особою, що має статус неприбуткового закладу освіти та забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти за денною формою навчання.

Повна назва гімназії: Гукливська гімназія Воловецької селищної ради Мукачівського району Закарпатської області.

Скорочена назва гімназії: Гукливська гімназія.

1.1. Юридична адреса гімназії: Україна, 89140, Закарпатська область, Мукачівський район, село Гукливий, будинок 201.

1.2. Гімназія має статус юридичної особи, печатку, штамп, та код ЄДРПОУ – 22098979, веде статистичну звітність у встановленому законодавством порядку.

1.3. Організаційно-правова форма гімназії - комунальна організація (установа, заклад). Форма власності гімназії – комунальна.

1.4. Засновником гімназії є Воловецька селищна рада Мукачівського району Закарпатської області (далі Засновник).

Юридична адреса Засновника: Україна, 89100, Закарпатська область, Мукачівський район, смт. Воловець, вул. Героїв України, будинок 7, код ЄДРПОУ – 04350240.

1.5 Гімназія підпорядкована, підзвітна та підконтрольна Засновнику та Уповноваженому органу – відділу освіти, культури, туризму, охорони здоров’я, молоді і спорту Воловецької селищної ради, код ЄДРПОУ - 43952472 (далі Уповноважений орган).

1.6. Головною метою гімназії є створення єдиного освітнього простору для забезпечення реалізації права громадян на здобуття початкової та базової середньої освіти та задоволення потреб громадян, суспільства і держави.

1.7. Головною метою діяльності гімназії є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадської активності.

1.8 Гімназія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “ Про освіту ”, “ Про повну загальну середню освіту ”, Постановами Кабінету Міністрів України, Указами Президента України, наказами Міністерства освіти і науки України, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.

Гімназія провадить освітню діяльність на підставі ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку, діє на підставі Статуту.

1.9. Мовою освітнього процесу у гімназії є державна мова.

1.10. Гукливська гімназія є закладом загальної середньої освіти другого ступеня.

 Гімназія забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти через організацію ним єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення здобувачами обов’язкових результатів навчання, визначених Державними стандартами початкової, базової середньої освіти (далі – Державний стандарт) на двох рівнях:

  • початкова середня освіта (1-4 класи);
  • базова середня освіта (5-9 класи).

1.11. Здобувачі освіти гімназії забезпечуються медичним обслуговуванням, яке здійснюється медичними працівниками ФАПу с. Гукливий та сімейними лікарями.

 

II. ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ ГІМНАЗІЇ

2.1. Гімназія організовує свою діяльність на двох рівнях загальної середньої освіти за умови наявності відповідної ліцензії, виданої у встановленому порядку:

  • початкова освіта тривалістю чотири роки;
  • базова середня освіта тривалістю п’ять років.

2.2. Головними завданнями гімназії є:

  • виховання громадянина України;
  • формування особистості здобувача освіти (вихованця), розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів (вихованців) до подальшої освіти і трудової діяльності;
  • виховання в здобувачів освіти (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, прав i свобод людини i громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини i громадянина;
  • реалізація права здобувачів освіти (вихованців) на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей Українського народу та інших народів і націй;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження i зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів (вихованців).

2.3. Гімназія виконує наступні функції:

  • реалізує положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
  • задовольняє потреби громадян в здобутті повної загальної середньої освіти;
  • забезпечує єдність навчання і виховання;
  • формує освітню програму гімназії;
  • створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;
  • забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;
  • охороняє життя і здоров'я здобувачів освіти (вихованців), педагогічних та інших працівників гімназії;
  • формує в здобувачів освіти (вихованців) засади здорового способу життя, гігієнічні навички;
  • забезпечує добір і розстановку кадрів;
  • планує власну діяльність та формує стратегію розвитку гімназії;
  • встановлює відповідно до законодавства України прямі зв'язки з навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;
  • додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;
  • видає документи про освіту встановленого зразка;
  • здійснює інші повноваження в межах своєї компетенції.

 

ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Гімназія розробляє освітню програму – єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих для досягнення учнями визначених відповідним Державним стандартом загальної середньої освіти результатів навчання.

Основою для розроблення освітньої програми є відповідний Державний стандарт загальної середньої освіти.

3.2. Освітня програма містить:

- загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;

- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою;

- перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та/або предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення;

- форми організації освітнього процесу;

- опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

- інші освітні компоненти (за рішенням гімназії).

3.3. Освітня програма передбачає освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти та досягнення здобувачами освіти результатів навчання (компетентностей), визначених відповідним Державним стандартом загальної середньої освіти.

3.4. Освітня програма схвалюється педагогічною радою гімназії та затверджується його керівником (директором).

3.5. На основі освітньої програми гімназія складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.

3.6. Виховання учнів у гімназії здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.

Цілі виховного процесу визначаються на основі принципів, закладених у Конституції України, законах та інших нормативно-правових актах України.

3.7. У гімназії забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

Примусове залучення здобувачів освіти гімназії до вступу в будь-які об'єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється.

3.8. Гімназія за погодженням з уповноваженим органом може створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

3.9. Зарахування здобувачів освіти до гімназії проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу).

3.10. Навчальний рік у гімназії розпочинається у День знань - 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

3.11. Структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються гімназією у межах часу, передбаченого освітньою програмою. Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.

3.12. Гімназія здійснює освітній процес за денною формою навчання та п’ятиденним робочим тижнем.

Тривалість уроків становить: у перших класах - 35 хвилин, у других - четвертих класах - 40 хвилин, у п’ятих – дев’ятих класах - 45 хвилин. Різниця в часі навчальних годин перших - четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.

Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.

3.13. Контроль за відповідністю освітнього рівня здобувачів освіти (вихованців), які закінчили гімназію вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації.

3.14. Класи у гімназії формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до гімназії. Мережа класів та їх наповнюваність у гімназії затверджується уповноваженим органом.

3.15. Відповідно до поданих заяв, гімназія визначає потребу у створенні груп подовженого дня, згідно з нормативами їх наповнюваності.

3.16. Гімназія визначає потребу у створенні інклюзивних класів для навчання дітей з особливими освітніми потребами, їх мережа затверджується уповноваженим органом.

3.17. Індивідуальне навчання та навчання екстерном у гімназії організовуються відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

3.18. Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів у гімназії здійснюється згідно з нормативами у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

3.19. Гімназія здійснює поточне та підсумкове оцінювання знань здобувачів освіти та вибір їх форм, змісту та способу.

3.20. Переведення здобувачів освіти до наступного класу гімназії здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

3.21 Переведення здобувачів освіти до іншого закладу освіти здійснюється у порядку встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

 

IV. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

4.1. Учасниками освітнього процесу в гімназії є:

здобувачі освіти ;

керівники;

педагогічні працівники, психолог, соціальний педагог;

інші працівники;

батьки або особи, які їх замінюють.

4.2. Здобувач освіти – особа, яка навчається і виховується в гімназії. Зарахування учнів до гімназії здійснюється, як правило, з 6 років.

4.3. Здобувачі освіти гімназії мають право на:

якісні освітні послуги;

справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

відзначення успіхів у своїй діяльності;

свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

повагу людської гідності;

захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня (вихованця) закладу загальної середньої освіти ;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі ;

особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

4.4. Здобувачі освіти гімназії зобов’язані:

виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії.

4.5. Залучення здобувачів освіти гімназії під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством.

4.6. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладах системи загальної середньої освіти. Перелік посад педагогічних працівників системи загальної середньої освіти встановлюється Кабінетом Міністрів України.

4.7. Педагогічні працівники мають право на:

академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

педагогічну ініціативу;

розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

підвищення кваліфікації, перепідготовку;

вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

захист професійної честі та гідності;

індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами гімназії;

безпечні і нешкідливі умови праці;

подовжену оплачувану відпустку;

участь у громадському самоврядуванні гімназії;

участь у роботі колегіальних органів управління гімназії.

4.8. Педагогічні працівники зобов’язані:

постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

виконувати освітню програму для досягнення учнями (вихованцями) гімназії передбачених нею результатів навчання;

сприяти розвитку здібностей учнів (вихованців) гімназії формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

дотримуватися педагогічної етики;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати в учнів гімназії усвідомлення необхідності додержуватися Конституції України та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати в учнів гімназії повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

формувати в учнів гімназії прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

захищати учнів гімназії під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладу освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку гімназії, виконувати свої посадові обов’язки.

 4.9. Атестація педагогічних працівників гімназії є обов'язковою і здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

 4.10. Батьки або особи, які їх замінюють мають право:

захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси дітей;

звертатися до гімназії, органів управління освітою з питань освіти;

обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні гімназії, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування гімназії;

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у гімназії та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

отримувати інформацію про діяльність гімназії, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у гімназії та її освітньої діяльності.

4.11. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції України та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії.

 

V. УПРАВЛІННЯ ГІМНАЗІЄЮ

Управління гімназією здійснюють:

  • засновник;
  • уповноважений орган - у межах галузевих повноважень;
  • директор гімназії;
  • педагогічна рада гімназії;
  • вищий колегіальний орган – загальні збори (конференція) гімназії;
  •  інші органи самоврядування.

5.1. Засновник гімназії:

приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу освіти;

затверджує установчі документи гімназії, їх нову редакцію та зміни до них;

реалізує інші права, які законодавством віднесені до виключної компетенції засновника.

5.2. Уповноважений орган гімназії:

укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником (директором) гімназії, призначеним у порядку, встановленому законодавством та установчими документами гімназії;

розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником (директором) гімназії з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами гімназії;

здійснює контроль за дотриманням установчих документів гімназії, визначає форми контролю за діяльністю керівника (директора) гімназії;

здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

затверджує кошторис гімназії у порядку визначеному чинним законодавством;

приймає звіт гімназії у порядку, визначеному законодавством;

здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю гімназії;

оприлюднює офіційну звітність про всі отримані та використані кошти;

реалізує інші права, передбачені законодавством та статутом гімназії.

5.3. Безпосереднє керівництво гімназії здійснює керівник (директор).

5.4. Керівник гімназії (директор) призначається на посаду за результатами конкурсного відбору на підставі рішення уповноваженого органу за погодженням із засновником та звільняється з посади у встановленому законодавством порядку.

5.5. Керівник (директор) гімназії несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність гімназії.

5.6. Керівник (директор) є представником гімназії у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами гімназії.

5.7. Керівник (директор) гімназії в межах наданих йому повноважень:

організовує діяльність гімназії;

вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

призначає на посаду та звільняє з посади заступника керівника (директора), педагогічних та інших працівників гімназії, визначає їх функціональні (посадові) обов’язки;

затверджує освітню програму ;

забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

здійснює розподіл педагогічного навантаження;

забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю гімназії;

сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування гімназії;

сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників гімназії ;

5.8. Колегіальним органом управління гімназії є педагогічна рада. Усі педагогічні працівники гімназії мають брати участь у засіданнях педагогічної ради.

5.9. Педагогічна рада гімназії:

планує роботу гімназії;

схвалює освітню програму гімназії та оцінює результативність її виконання;

формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників закладу освіти та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників гімназії та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом у освіти до її повноважень.

Рішення педагогічної ради гімназії вводяться в дію рішеннями керівника (директора) гімназії.

5.10. У гімназії можуть діяти:

органи самоврядування працівників гімназії;

органи самоврядування здобувачів освіти;

органи батьківського самоврядування;

інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

5.11. Вищим колегіальним органом самоврядування гімназії є загальні збори (конференція) гімназії. Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів (конференції) колективу визначаються Статутом гімназії й колективним договором.

Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора гімназії про здійснення керівництва закладом, розглядають питання освітньої, методичної, економічної та фінансово-господарської діяльності гімназії. Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій: 

- працівників гімназії – зборами трудового колективу; 

- учнів гімназії- класними зборами.

- батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами. Кожна категорія обирає певну кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників гімназії – 7, від учнів – 1, від батьків і представників громадськості – 1. Термін повноважень представників становить один рік. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Право скликати збори (конференцію) мають голова ради гімназії, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини від їхньої загальної кількості, директор гімназії, засновник.

5.12. Загальні збори (конференція): 

 обирають раду гімназії, її голову, встановлюють термін їхніх повноважень; 

 заслуховують звіт директора й голови ради гімназії; 

 розглядають питання освітньої, методичної та фінансово-господарської діяльності гімназії; 

 затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності гімназії; 

 приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

5.13. У період між загальними зборами (конференціями) діє рада гімназії.

5.14. Метою діяльності ради є:

 сприяння демократизації та гуманізації освітнього процесу;

 об’єднання зусиль педагогічного й учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку гімназії та вдосконалення освітнього процесу;

 формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління гімназією;

 розширення колегіальних форм управління гімназією;

 підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних із організацією освітнього процесу.

5.15. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів І-II ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами (конференцією) гімназії. На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину. Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією). Кількість засідань визначається їхньою доцільністю, але має бути не меншою за чотири рази на навчальний рік. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора гімназії, засновника, а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради. Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту гімназії, доводяться за 7-ий денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості. У разі незгоди адміністрації гімназії з рішенням ради, створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету гімназії.

5.16. За рішенням загальних зборів (конференції) гімназії може створюватися наглядова (піклувальна) рада гімназії.

5.17. У гімназії функціонують методичні об’єднання, що охоплюють учасників освітнього процесу.

 5.18. Гімназія формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію.

VI. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ГІМНАЗІЇ

6.1 Гімназія формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює на своєму веб-сайті таку інформацію:

- статут гімназії;

- ліцензію на провадження освітньої діяльності;

- структура та органи управління закладу освіти;

- кадровий склад закладу освіти згідно ліцензійними умовами;

- освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

- територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником;

- ліцензований     обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються (виховуються) у гімназії;

- мова (мови) освітнього процесу;

- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

- матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);

- результати моніторингу якості освіти;

- річний звіт про діяльність гімназії;

- правила прийому до гімназії;

- умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

- правила поведінки учнів (вихованців) в гімназії;

- план заходів,спрямованих на запобігання та протидію булінгу в гімназії;

- порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу в гімназії;

- порядок реагування на доведені випадки булінгу в гімназії та відповідальних осіб, причетних до булінгу;

- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням гімназії або на вимогу законодавства.

6.2. Гімназія зобов’язана оприлюднювати на веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніще ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законодавством.

Перелік додаткової інформації,обов’язкової для оприлюднення гімназією, може визначатися спеціальними законами.

 

VIІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

7.1. Матеріально-технічна база гімназії включає будівлі, споруди, землю, обладнання, транспортний засіб (шкільний автобус) та інші цінності.

7.2. Вимоги до матеріально-технічної бази гімназії визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.

7.3. Гімназія володіє, користується та розпоряджається майном згідно з чинним законодавством та цим статутом та відповідно до обмежень, встановлених засновником.

7.4. Гімназія відповідно до вимог чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами i несе відповідальність за недотримання вимог та норм з їx охорони.

7.5. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна гімназії проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані гімназії внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства. 

VIІI. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

8.1. Фінансування гімназії здійснюється через централізовану бухгалтерію уповноваженого органу відповідно до законодавства.

8.2. Фінансово-господарська діяльність гімназії здійснюється відповідно до законодавства та Статуту.

8.3. Джерела формування коштів та майна гімназії: кошти засновника, освітньої субвенції, кошти районного бюджету, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.

Бюджетне фінансування гімназії не може зменшуватися або припинятися у разі наявності у зазначених в закладі освіти додаткових джерел фінансування.

Бюджетні асигнування на здійснення діяльності гімназії та позабюджетні кошти не підлягають вилученню, крім випадків, передбачених чинним законодавством України, і використовуються виключно за призначенням.

8.4. Отримані в установленому порядку гімназія кошти як плата за надання послуг, гранти, дарунки та благодійні внески, а також кошти від реалізації в установленому порядку майна та іншої діяльності (власні надходження) гімназії належать до доходів бюджету і використовуються гімназією на цілі, визначені Бюджетним кодексом України.

8.5. Порядок діловодства в гімназії визначається керівником відповідно до законодавства.

8.6. Гімназія є бюджетною неприбутковою організацією, яка створена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.

8.7. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків або їх частини) серед засновників гімназії, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску).

8.8. Доходи (прибутки) гімназії у вигляді коштів, матеріальних цінностей та нематеріальних активів, одержаних гімназією від здійснення або на здійснення діяльності, передбаченої даним статутом, звільняються від оподаткування. Доходи (прибутки) гімназії використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання та реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, що визначені установчими документами.

8.9. Гімназія у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:

  • самостійно розпоряджатися коштами, одержаними від господарської діяльності відповідно до статуту;
  • користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких він розташований;
  • розвивати власну матеріальну базу;
  • списувати з балансу в установленому чинним законодавством порядку необоротні активи, які стали непридатними для користування;
  • користуватися та розпоряджатися майном відповідно до законодавства та статуту.

 

IX. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

9.1. Гімназія має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

 

X. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ГІМНАЗІЇ

10.1. Державний нагляд (контроль) у сфері гімназії здійснюється відповідно до вимог законодавства

10.2. Інституційний аудит гімназії, що забезпечує здобуття загальної середньої освіти, є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

 

XI. СТВОРЕННЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ, ЛІКВІДАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ГІМНАЗІЇ

11.1 Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) гімназії приймає її засновник.

11.2 У випадку реорганізації гімназії її права та обов’язки переходять правонаступникові.

11.3. Ліквідація (реорганізація) гімназії здійснюється ліквідаційною комісією (комісією з реорганізації), склад якої визначається засновником або уповноваженим ним органом.

11.4. Засновник встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації (реорганізації), а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію.

11.5. Гімназія вважається реорганізованою або ліквідованою з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб,фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про припинення її діяльності.

11.6. При реорганізації і ліквідацію гімназії працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

11.7. У разі припинення роботи гімназії (ліквідації, реорганізації шляхом злиття, поділу, приєднання, виділення або перетворення) передбачається передача активів одній або кільком неприбутковим закладам (організаціям) відповідного типу або зараховуються до доходу бюджету.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень